Newsletter subscribe

Wydawaj z głową

Jak znaleźć motywację do ćwiczeń? 5 skutecznych sposobów

ak znaleźć motywację do ćwiczeń
Opublikowane: 22 maja 2017 o 14:44   /   przez   /   komentarze (0)

Lato zbliża się wielkimi krokami. Już niedługo w mieście będziesz nosić piękne sukienki, a na urlopie wskoczysz w ulubione bikini. Co zrobić, kiedy chcesz zgubić kilka zbędnych kilogramów przed sezonem odsłoniętych nóg, ale zawsze zbyt szybko się poddajesz? Jeśli w tym roku chcesz pochwalić się smukłą sylwetką, sprawdź nasze sposoby na motywowanie się do ćwiczeń.

Każda kobieta lubi ładnie wyglądać. Kiedy jesteśmy zadbane, czujemy się szczęśliwsze i poprawia się jakość naszego życia. Jeśli chcesz dobrze się prezentować w każdym stroju, również takim, który pokazuje sporą część twojego ciała, musisz nie tylko stosować odpowiednią pielęgnację, ale też wzmacniać i ujędrniać ciało przez ćwiczenia. To normalne, że po jakimś czasie tracisz do nich zapał i chcesz tylko zaszyć się w domu z pudełkiem lodów i kubkiem kawy. Każda z nas musi pokonać ten etap. Nie warto się poddawać. Pokażemy ci, jak znaleźć motywację do ćwiczeń i zyskać swoją wymarzoną sylwetkę.

Stwórz plan treningów

Kiedy stworzysz plan ćwiczeń, motywacja do treningu przyjdzie sama. Nic tak nie cieszy, jak odznaczanie kolejnych wykonanych zadań. Jeśli zrobisz sobie listy powtórzeń do wykonania na każdy dzień, zagwarantujesz sobie codzienną małą przyjemność z ich wykreślania. Swoje zaangażowanie będziesz miała wypisane na kartce i w twojej głowie zrodzi się świadomość tego, że każdego dnia jesteś coraz bliżej wyczekiwanego sukcesu.

Ćwicz z przyjaciółką

Każdy dobrze wie, że w grupie, nawet najmniejszej, zawsze jest raźniej. Jeśli coś jest dla ciebie trudne, ktoś, kto będzie krzyczał do ciebie „Jeszcze trochę, damy radę”, stanie się Twoją motywacją do treningu. Najlepiej, jeśli będzie to ktoś, komu możesz ufać. Dlatego powinnaś ćwiczyć z siostrą lub przyjaciółką. One na pewno też chcą trochę poprawić swój wygląd, a skoro czujecie się ze sobą swobodnie, będzie się Wam dobrze razem walczyło o lepszy wygląd. Przecież jej nie będziesz się wstydziła, kiedy wylejesz morze potu podczas krótkiego biegu.

Prowadź dziennik postępów

Aby prowadzenia dziennika postępów miało sens, musisz być bardzo systematyczna. Po każdym treningu, albo przynajmniej raz w tygodniu, zapisuj swoje wymiary, jak się czułaś podczas treningów i pomiędzy nimi i jak miała się Twoja motywacja do ćwiczeń. Jeśli masz taką możliwość, do każdego wpisu dołączaj swoje zdjęcie z dnia, w którym go tworzysz. Dzięki takiemu dziennikowi, kiedy będziesz miała spadki motywacji, przekonasz się, że ćwiczenia fizyczne dużo Ci dają. Sprawdzisz, czy choć trochę schudłaś, czy masz mniejszy cellulit, czy lepiej się czułaś itd., nawet jeśli efektów nie widzisz, kiedy patrzysz na swoje odbicie w lustrze. To będzie prawdziwa motywacja do treningu.

Małymi krokami do wielkiego celu

Nie od razu Rzym zbudowano. I tak samo nie od razu każda kobieta osiągnęła swój wymarzony wygląd. Praca nad ciałem wymaga czasu i systematyczności. Nie przeforsowuj się, nie próbuj zgubić 5 kilogramów w tydzień. Dużo zdrowiej i efektywniej jest ćwiczyć częściej, a krócej i trochę lżej.

Wieczne zakwasy i zmęczenie sprawią, że trening będzie Ci się kojarzył z przykrym obowiązkiem. Jeśli nie doprowadzisz się do stanu wyczerpania na siłowni, aktywność fizyczna wyzwoli w Tobie wydzielanie endorfin, czyli hormonów szczęścia. Czym innym są ćwiczenia dla sportowców, a czym innym dla całej reszty. Nie próbuj stać się Ewą Chodakowską w jeden dzień. Korzystaj z mądrych porad ekspertów, ale wszystko rób w swoim tempie.

Kup karnet na ciekawe zajęcia

Jeśli nie przekonuje Cię ćwiczenie na siłowni, a sama w domu nie potrafisz zebrać się do pracy nad swoją sylwetką, zapisz się na zajęcia grupowe. Nie musi to być klasyczny aerobik. Centra sportowe oferują szeroką gamę różnorodnych treningów.

Możesz spróbować zajęć tanecznych, sportów walki albo oryginalnych form fitnessu. Jeśli chcesz tańczyć, wypróbuj dynamiczną salsę dla kobiet, która pozwoli Ci poczuć się bardzo kobieco i seksownie. Jeśli chcesz rozładować stres i trochę się wyżyć, idź na boks tajski. A jeśli nie chcesz rezygnować z fitnessu, ale szukasz nowoczesnych zajęć, idź na gimnastykę na trampolinach – wycisk gwarantowany!

Jak widzisz jest wiele sposobów na to, żeby się zmotywować do pracy nad sylwetką. Wypróbuj je, a jeszcze tego lata będziesz mogła się cieszyć ciałem greckiej bogini i zachwycisz nie tylko patrzących na Ciebie ludzi, ale przede wszystkim samą siebie.

Oceń wpis!

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Komentarz
Imię Email WWW