Newsletter subscribe

Wydawaj z głową

Jak sobie radzić z menopauzą? 5 naturalnych sposobów

Jak sobie radzić z menopauzą? Pięć naturalnych sposobów
Opublikowane: 17 maja 2017 o 12:04   /   przez   /   komentarze (1)

Z przekwitaniem zmaga się każda kobieta pomiędzy 40. a 55. rokiem życia. Zmiany hormonalne zachodzące w tym okresie mogą skutecznie utrudnić życie. Na szczęście istnieją naturalne sposoby na złagodzenie dokuczliwych objawów klimakterium.

Menopauza – dlaczego to tak trudny czas?

Menopauza, czyli ostatnia miesiączka pojawia się zwykle między 45. a 55. rokiem życia. Poprzedza ją okres tzw. przekwitania, w którym jajniki wydzielają coraz mniejszą ilość estrogenu. Stopniowo zwalnia również praca przysadki mózgowej, dlatego wiele pań cierpi w tym czasie na problemy z koncentracją i ogólne rozdrażnienie. Przy klimakterium organizm kobiety powoli traci płodność, a burza hormonów powoduje wystąpienie szeregu uciążliwych objawów. Dolegliwości te skutecznie obniżają jakość życia i mogą prowadzić do stanów depresyjnych.

Objawy nadchodzącej menopauzy

Pierwsze symptomy przekwitania są niewinne. Jednak z czasem niski poziom hormonów płciowych daje o sobie znać. Wtedy też u większości kobiet występują takie dolegliwości jak:

– uderzenia gorąca,

– zimne poty i dreszcze,

– kołatanie serca,

– kłopoty ze snem,

– problemy z koncentracją i zaniki pamięci,

– rozdrażnienie,

– bóle głowy,

– czerwone plamy na twarzy lub dekolcie,

– przybieranie na wadze.

Jeśli skończyłaś 40. rok życia i zauważasz u siebie powyższe objawy to znak, że weszłaś w okres klimakterium, który może potrwać nawet kilka lat.

Menopauza – jak sobie radzić?

Przekwitanie to niełatwy okres w życiu kobiety, ale nie można dać się zwariować. Menopauza dotyka kobiety od wieków. Mieszkanki Azji czy Ameryki Północnej z powodzeniem radzą sobie z przekwitaniem dzięki medycynie naturalnej. Warto wziąć z nich przykład. I co najważniejsze: nie użyjesz w tym celu nawet grama farmaceutycznej chemii.

Zadbaj o dietę

Przekwitanie to czas, w którym musisz zwracać szczególną uwagę na to, co jesz. W tym wypadku nie chodzi tylko o kontrolowanie wagi, ale także o lepsze samopoczucie.

Czy słyszałaś kiedyś o fitoestrogenach? To naturalne hormony roślinne, które pomogą złagodzić dolegliwości klimakterium. Ich źródłem są m.in. produkty sojowe, dlatego powinny na stałe zagościć na Twoim talerzu. Na wahania wagi i problemy z koncentracją pomoże spożywanie takich warzyw, jak marchew, seler, pietruszka.

Warto wiedzieć! W czasie przekwitania wzrasta ryzyko wystąpienia osteoporozy i chorób serca. Wszystkiemu winna jest spadająca ilość hormonów, które przestają chronić organizm. Aby zapobiec podobnym schorzeniom jedz i pij produkty zawierające wapń np. mleko, jogurty, sery, rośliny strączkowe. Pracę serca i mózgu wspomoże dieta bogata w kwasy tłuszczowe Omega- 3, które znajdziesz m.in. w rybach morskich.

Postaw na zioła

Podczas przekwitania wiele ziół działa zbawiennie na kobiecy organizm. Napary pomogą zwalczyć m.in. bezsenność, rozdrażnienie, zimne poty i uderzenia gorąca. Ponadto usprawnią działanie układu pokarmowego.

Jakie zioła w okresie menopauzy powinny znaleźć się w Twojej apteczce? Przede wszystkim szałwia, siemię lniane i pluskwica groniasta. Sięgaj także po wywary z dzięgielu chińskiego, lukrecji i niepokalanka pospolitego.

Warto wiedzieć! Mieszanki ziół służą nie tylko do picia. Z powodzeniem możesz stosować je również do kąpieli. Dzięki temu zrelaksujesz swoje ciało, a w nocy będziesz się mniej pocić. Przepis jest prosty: wymieszaj równe części kory dębu, suszonej mięty, szałwii i ziela bukowicy. Pięć łyżeczek mikstury zalej dwoma litrami zimnej wody. Następnie gotuj ją na wolnym ogniu i doprowadź do wrzenia. W końcowym etapie odstaw mieszankę na pół godziny, po czym wlej ją do wanny.

Ruszaj się!

Kobiety, które podczas przekwitania uprawiają aktywność fizyczną mają dobre samopoczucie i lepiej sypiają. Ruch pomaga rozładować napięcie psychiczne i dostarcza organizmowi energii. Zapobiega też rozwojowi miażdżycy, obniża ciśnienie tętnicze i zły cholesterol. Jest to niezwykle istotne, gdyż choroby serca są wymieniane jako jedne z najczęstszych dolegliwości klimakterium. Ćwiczenia usprawnią też stawy, zwiększą odporność i wyrównają poziom cukru we krwi.

Warto wiedzieć! Ważne byś zmuszała swoje mięśnie do krótkiego, ale regularnego wysiłku. Najlepiej, by ruch kojarzył Ci się z czymś, co lubisz robić. Może to być jazda na rowerze, długi spacer, joga albo wizyta na basenie.

Zmień garderobę

W czasie przekwitania szybko się pocisz, a na Twoim ciele często pojawiają się czerwone plamy. Jesteś zaskoczona, że Twoją skórę można tak łatwo podrażnić. Na dodatek, niezależnie od temperatury, Twoje ciało przeszywają lodowate dreszcze. W osłabieniu tych dolegliwości może pomóc rzecz banalna, tj. wymiana garderoby.

Zwróć uwagę na to z jakich materiałów wykonane są Twoje ubrania. Wybieraj takie tkaniny, w których skóra będzie mogła oddychać, np., len, bawełna. Nie inwestuj w obcisłe rzeczy ze sztucznych tkanin. Mocno dopasowane ubranie zwiększy ilość wydzielanego potu!

Warto wiedzieć! Niech Twoim sprzymierzeńcem stanie się ubiór „na cebulkę”. Jeśli będzie Ci za gorąco lub za zimno, możesz zdjąć lub dołożyć warstwę odzieży.

Zrelaksuj się

Skołatane nerwy pomoże ukoić wyjście z przyjaciółką, medytacja albo weekend w spa. Pozwól sobie na chwilę relaksu i unikaj stresu, bo to właśnie on potęguje uporczywe dolegliwości.

Zapamiętaj: menopauzę musi przejść każda kobieta. W tym wypadku natura nie przewiduje wyjątków. Ważne by dowiedzieć się, jak radzić sobie z menopauzą i nie poddawać się złemu nastrojowi, tylko po prostu o siebie zadbać.

Oceń wpis!

Komentarze (1)

Dodaj komentarz

Komentarz
Imię Email WWW

  • 5 lipca 2017 o 13:38 Natalia

    z menopauzą ciężko wygrać, bo każdą z nas to czeka prędzej czy później. łatwo za to można złagodzić jej objawy pryz pomocy dobrych suplementów.

    Odpowiedz