Newsletter subscribe

Wydawaj z głową

Ćwiczenia w domu zamiast siłowni: taki sam efekt, duża oszczędność

Ćwiczenia w domu.
Opublikowane: 18 kwietnia 2017 o 15:34   /   przez   /   komentarze (0)

Do sezonu letniego pozostało już niewiele czasu. Wkrótce nasze ciała okrywać będzie coraz mniejsza ilość tkanin i oby nie coraz większe poczucie wstydu. Jeśli chcesz zrobić oszałamiające wrażenie na plaży, wcale nie musisz spędzać długich godzin na siłowni. Wystarczą ćwiczenia w domu. Wystarczy odrobina motywacji, aby zaoszczędzić nie tylko czas, ale i sporo pieniędzy. Sprawdź o jakiej kwocie mowa!

Siłownia – ile to kosztuje?

W zależności od miasta karnet open to wydatek rzędu od 100 do 200 zł. Jeśli jednak myślisz, że zakup karnetu to jedyny wydatek i problem jaki dzieli cię od wymarzonej sylwetki, to jesteś w błędzie.

Dobrej jakości buty sportowe to wydatek nawet 300 zł i więcej. Do tego spodnie, koszulki, skarpetki, ręcznik, torba. Taki zestaw może kosztować nawet 500 zł.

Droga do siłowni jest jednym z najbardziej demobilizujących elementów, zwłaszcza jeśli mieszkasz w dużym mieście. Znalezienie miejsca do parkowania wieczorami może graniczyć z cudem, często zdarzają się też problemy z dojazdem komunikacją miejską.

Ćwiczenia w domu zamiast na siłowni – czy to możliwe?

Pewnie zastanawiasz się, czy trening siłowy bez sprzętu jest możliwy w domowym zaciszu. Tak, to możliwe. Zwróć uwagę, że każdego dnia masz do dyspozycji ciężar kilkudziesięciu kilogramów własnego ciała.

Dlatego też nie ma co szukać wymówek i najwyższy czas dowiedzieć się więcej o tym jakie możliwości daje kalistenika. Jest to aktywność fizyczna oparta o ćwiczenia wykorzystujące własną masę ciała. Mowa tu przede wszystkim o wszelkiego rodzaju mostkach, pompkach oraz brzuszkach.

Jak ćwiczyć w domu?

Plan treningowy w domu to absolutna podstawa. W internecie dostępnych jest całe mnóstwo poradników (w tym filmowych), które w zależności od oczekiwań pomogą osiągnąć spodziewane cele. Szczupłe uda, płaski brzuch? Skorzystaj z gotowych zestawów ćwiczeń przygotowanych przez profesjonalnych trenerów personalnych lub z aplikacji na smartfony.

Do wykonania większości ćwiczeń wystarczy tylko kilka metrów kwadratowych. Pamiętaj także o odpowiedniej ilości miejsca nad głową tak, aby nie ucierpiał żaden żyrandol ani lampa. Ćwiczyć należy minimum trzy razy na tydzień. Należy także pamiętać o tym aby mięśnie miały wystarczającą ilość czasu na regenerację. Z tego też powodu jeśli podchodzisz do sprawy ćwiczeń bardzo ambitnie i chcesz ćwiczyć codziennie, to pamiętaj aby dzień po dniu nie forsować tych samych partii mięśni.

Trening powinien składać z ok. 10 ćwiczeń na różne partie mięśni. Liczba powtórzeń powinna wzrastać wraz z nabieraniem formy. Zacznij od 8 lub 10 powtórzeń, aż stopniowo dojdziesz do granicy 15. Przykładowe ćwiczenia jakie wykorzystujemy do naszego domowego treningu przedstawiamy poniżej.

Naszą ulubioną formą rozgrzewki jest skakanka. Wbrew pozorom liczba wariacji i kombinacji ćwiczeń jakie można wykonać przy jej pomocy jest naprawdę imponująca. Jeśli po raz ostatni miałaś do czynienia ze skakanką podczas zabaw na podwórku, to dojście do wprawy może zająć ci dużo czasu, ale musisz ufać nam na słowo, że ten rodzaj aktywności daje bardzo dobre rezultaty. Wystarczy zaledwie 10 minut intensywnej rozgrzewki.

Pompki Pompki

Pompka jaka jest – każdy widzi. To najprostsze i najbardziej popularne ćwiczenie. Rodzajów pompek jest bardzo dużo. Na poniższym filmie zobaczysz jak wykonać każdy z nich.

Przysiady Przysiady

Stań prosto, a nogi rozstaw na odrobinę szerszą odległość niż twoje barki. Wyprostuj przed siebie ręce. Wypchnij biodra maksymalnie w tył uginając jednocześnie kolana tak, aby zrobić przysiad. Kiedy uda znajdą się w pozycji równoległej do podłoża, zatrzymaj się i wytrzymaj w tej pozycji od 30 do 60 sekund. W tym ćwiczeniu możesz także wykorzystać butelki wody mineralnej, które trzymać będziesz w dłoniach. W ten sposób wyrzeźbisz także mięśnie przedramion. To także o wiele tańsze rozwiązanie niż zakup profesjonalnych hantli, które potrafią kosztować od 50 do 120 zł).

Plank Plank

Plank, czyli tzw. deska jest ćwiczeniem, które poprawnie wykonywane przynosi w krótkim czasie naprawdę satysfakcjonujące efekty, a przy tym nie obciąża kręgosłupa tak, jak inne znane metody ćwiczeń mięśni brzucha. Przy ich wykonywaniu wykorzystywane są różne partie mięśniowe takie jak brzuch, plecy, ramiona oraz nogi.

Przygodę rozpocznij od 2-3 treningów w tygodniu. Połóż się na brzuchu i oprzyj się na przedramionach zginając w ręce w łokciach pod kątem prostym. Niech twoje barki znajdą się dokładnie pod łokciami. Unieś tułów opierając się na palcach stóp i napnij mięśnie brzucha. Pięty, biodra i ramiona powinny tworzyć jedną linię. Osoby początkujące powinny zacząć w tej pozycji wytrzymać 30 sekund. Wraz z postępami można w kolejnych dniach wydłużać ćwiczenie o dodatkowe 10 sekund.

Ile udało się zaoszczędzić?

Ćwiczenia w domu mogą być prawdziwą przyjemnością, a nie tylko smutnym obowiązkiem. W ciągu miesiąca udało nam się zaoszczędzić około 18 godzin, które normalnie spędzilibyśmy na dojazdach do siłowni. Na szczęście nie musieliśmy korzystać z samochodu i wystarczyła tylko komunikacja miejska. Bilet miesięczny to koszt blisko 90 zł. Na paliwo do samochodu musielibyśmy wydać nawet 250 zł miesięcznie. Nie musieliśmy też kupować karnetu za 120 zł miesięcznie oraz poradziliśmy sobie ćwicząc w odzieży, która może nie jest najmodniejsza, ale wciąż służy.

Dzięki temu w ciągu tylko jednego miesiąca udało się nam zaoszczędzić 480 zł. Za taką kwotę możesz pozwolić sobie na zakup markowych kosmetyków, które jeszcze lepiej podkreślą twoją urodę. Taki wynik robi wrażenie, prawda? Mamy nadzieję, że udało nam się was zmotywować. Do dzieła!

Ćwiczenia w domu zamiast siłowni: taki sam efekt, duża oszczędność
1 z 6 głosów.

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Komentarz
Imię Email WWW